Drupal Hétvége jegyzetfüzetét először fogom a kezembe. Remélhetően egyre többen leírják majd mi tetszett nekik a Drupal Hétvégében, milyen új információval lettek gazdagabbak és milyen gyümölcsöző, friss kapcsolatokra tettek szert rendezvényünkön. Én most arról szeretnék írni, hogy egy szervező szemével milyen volt a rendezvény.

Mindenekelőtt szeretnék köszönetet mondani mindazoknak, akik részt vettek valamilyen módon a szervezésben. Munkájukról felesleges szuperlatívuszokban beszélném. Nincs rá szükség. Elég csak arra a tényre hivatkoznom, hogy a kérdőívünk kitöltőinek a száz százaléka válaszolt pozitívan az „újra eljönnél-e” kérdésünkre.

Na de szaladjunk vissza az időben, hisz egy rendezvény szervezése mindig jóval előbb kezdődik, mint ahogyan azt bárki is gondolná.

Az első pár lépés megtétele a legnehezebb. Szükségünk van teremre, amit természetesen ki kell fizetni, tehát szükségünk lesz támogatókra. A támogatóknak pedig el kell árulni, hogy mikor lesz a rendezvény – ez utóbbihoz viszont kell a terem – , valamint nem árt, ha a programot is meg tudjuk mutatni. Ez utóbbihoz pedig előadók kellenek, akiknek viszont fontos lenne az időpont és jó lenne látniuk a támogatókat, hogy a rendezvény biztosan elindul majd.

A konferencia résztvevői

Mint látható tehát, az első lépés megtételéhez szükségünk van két dologra. Hinni és kombinálni. Hinni abban, hogy a rendezvényünk sikeres lesz és ezt a hitet át kell tudni adnunk a támogatóinknak, előadóinknak és szervezőtársainknak. Kombinálni, ami most azt jelenti, hogy gondolkodni, de nem belegondolni. Felülemelkedni azon, hogy elvileg lehetetlen egy ilyen rendezvényt megszervezni a fent jelzett ellentmondások miatt.

Több szempontból is szerencsésnek mondhatom magam. Egyrészt a korábbi évek programjai és sikeres rendezvényei garanciát jelentenek támogatóinknak a sikerre. Másrészt a Magyar Webért Egyesület jóvoltából az indulásnál szükséges anyagi nehézségeken is könnyedén túl tudunk lendülni. Végül, de nem utolsó sorban az is egy nagyon nagy könnyebbséget jelent, hogy nem kell egyedül belevágnom, hisz a közösség számos tagja siet a segítségemre, segítségünkre.

Igyekszem mindenkit megemlíteni, de lehet nem leszek ebben sikeres. Úgyhogy ez a blogbejegyzés valószínűleg még bővülni fog.

Mindenek előtt meg kell említenem Hojtsy Gábor barátomat, akivel immár nyolc éve szervezünk közösen mindenféle rendezvényt. Goba, amellett, hogy nagyszerű szervező, igazi garanciát jelent arra, hogy a megalkotott program mindig tartalmazzon olyan elemeket, amik a legmagasabb szakmai elvárásoknak is megfelelnek. Talán ebből már sejthető, hogy Goba többek között a programért volt felelős és az előadókkal tartotta a kapcsolatot.

Ahhoz, hogy sikeres legyen a rendezvény szükségünk volt látogatókra és előadókra. A látogatók felhajtásában igen nagy szerepe volt sajtósainknak, Hajas Tamásnak és Lippai Ádámnak, aki egy eredményes médiahadjáratot indított útjára. Tamás a sajtóközleményünket írta, míg Ádám a címlista összeállításában és a Facebook oldal elkészítésében vállalt szerepet. Az előadók pedig Boros Ádám által összeállított űrlapon keresztül tudtak jelentkezni. Ádám e mellett egy fizetett Facebook kampányt is elindított.

Boldog és elégedett résztvevők Azért, hogy egységes képet tudjanak az előadók mutatni egy előadói napot tartottunk. Itt aki bizonytalan volt tanácsot kérhetett, hogy hogyan tökéletesítse a bemutatóját, valamint Palócz Pál egy nagyszerű kiselőadás keretében további praktikus ötletekkel látta el őket. A termet Boros Ádám és Zsemlye Ernő szervezésében a CEU biztosította számunkra.

A kapcsolatfelvételt meggyorsítandó minden látogatónak névjegyet adtunk, amelyek Török Gábor gondos kezeinek munkáját viselték magukon. Gábor a teljes folyamatot lemenedzselte a szerkesztéstől a korrektúrázáson és tördelésen át egészen a nyomdai kivitelezésig. Bónuszként a nála lévő tartókba az első jó néhány névjegyet is betette. Hasonlóan teljes körű szolgáltatást kaptunk Váradi Zoltántól, aki a látogatói csomagokban, valamint a falakon elhelyezett nagy alakú programokat készítette.

A pultnál álló csinos lányokat Bakos Gábor barátom hajtotta fel, míg a látogatói csomagokban Pintér Tamás vezényletével rakták be saját szóróanyagaikat támogatóink. Ez utóbbi – anyagi támogatáson felüli – munkájukért külön köszönet jár nekik. A konferencia elképzelhetetlen lett volna Király Péter és Váradi Zoltán nagyszerű szekcióvezetése nélkül. A legnagyobb terhet azonban Bedő Ferenc barátom vette le a vállamról, amikor könnyelműen igent mondott a számlák kitöltésére. A teljes ebédszünete és egy húsz perces szünete ment rá erre a mutatványra.

A konferencia támogatói saját kezűleg helyezik el a látogatói csomagokba szánt anyagaikat.

A helyszínen készülő nagyszerű képeket Szügyi Tamás készítette, valamint ő állította igazi reflektorfénybe az előadókat is. Erre azért volt szükség, hogy a videós csapat munkája könnyebb legyen. A videós csapatot Fehér János, Csécsi László és Palócz Pál erősítette.

Pálnak külön köszönet jár a kivetítőkért és a kis teremben látható vászonért, azok szállításáért, telepítéséért és megszerzéséért.

Az esti party helyszínéért köszönettel tartozunk Kobrizsa Ádámnak és Ámon Tamásnak, valamint a közösségi nap helyszínéért a NIIF-nek és az ott nyújtott támogatásért Rőczei Gábornak és Yorknak. A visszajelzések fogadására szolgáló űrlapot Zsemlye Ernő aka zserno készítette.

Az elégedett szervezők

A fenti listából is látszik, hogy a magyar Drupal közösség milyen nagyszerű emberekből áll. Azonban köszönettel tartozom mindazoknak, akiket memóriám rövidsége miatt itt most nem soroltam fel, de segítettek bármiben a rendezvény megszervezésekor. Nyugodtan pingessetek, ha tudtok valakit, szívesen bővítem a bejegyzést.

Végezetül hadd hívjam fel a figyelmet a március 26-27-én tartandó Debreceni Drupal Napokra, amelyet Kurucz István és Borsa Péter szervez.

A képeket TeeCee galériájából vettem kölcsön, kivéve a füzetet és a támogatókat ábrázoló képeket, melyeket én készítettem.